Автор Тема: Догматът за Църквата  (Прочетена 29163 пъти)

Неактивен timo2

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 628
  • Пол: Мъж
    • Профил
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #15 -: май 17, 2018, 19:59:57 pm »

8. И в Духа Светаго, Господа, Животоворящия, който от Отца изхожда, Комуто се покланяме и го славим наравно с Отца и Сина, и Който е говорил чрез пророците.

Жащо е пренебрегнато главното предназначение на Святия Дух - Да живее във вярващите, да им отваря духовните очи за разбиране на Божието Слово и да извършва промяната от плътски към духовни(христоподобни), да им дава сила за свидетелство пред света и да бъде белега на осиновлението (че сме Божии синове и дъщери).

 Предполагам че е, да оправдае  измислените "таинства" на които приписват спасението и освещението за да държат "миряните" духовно невежи и мъртви. Също така да оправдае наложеното йерархично управление  от "свещеници"на партиен принцип които упражняват пълна власт и налагат своето мнение при вземане на важни за "църквата" решения. Убеждават вярващите и света, че те са Църквата и без тях няма спасение.За това крият истината, че вярващите са храм на Бога, поради живеещия в тях Святи Дух, и повече от пророци и свещеници - Божии синове и дъщери, и са успяли да превърнат християнството в мъртва религия, една от многото в света.



9. В едната, света, вселенска (съборна) и апостолска Църква.


  Църквата Христова си е Христова защото не апостолите умряха за изкуплението и.
 Нейна основа е твърдата вяра, че Христос Е Божия Син Който умря за греховете ни и възкръсна за оправданието ни.


 10.  Изповядвам едно кръщение за опрощаване на греховете. 


 Кръщението е за свидетелство на вярата ни чрез която се спасяваме. То е и свидетелство пред невярващите(мъртвите духом) че физическата смърт не е краят, че както Христос умря и възкръсна, така и всички човеци ще бъдат възкресени след смъртта си и ще застанат пред Бижия съд, неспасените за осъждение, спасените за награди и вечен живот.
- Правете на другите това, което искате да правят и на вас!

Неактивен Пламен

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 852
  • Пол: Мъж
    • Профил
    • Православие
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #16 -: май 18, 2018, 00:28:10 am »
Това не е символ на вярата точно на православната църква, защото е приет на втория вселенски събор през 381 г., Тогава църквата е била само една и е нямала нищо общо с православната. Православната църква се отделя през 10 век и започва да си създава собствени църковни правила достигайки до това, което е в момента.
...................
Ако православието вярва наистина в Никео-Цариградски символ на вярата, защо са тези икони?

С голямо нетърпение очаквам да продължиш темата си Ранната църква. Завърши я и тогава ще се включа и аз. До тогава ще се увериш колко трудно е да създадеш един стойностен пост. И колко още по-трудно (да не кажа невъзможно) е да се опитваш да го създаваш от протестантски източници, особено пък ако е с историческа насоченост.

По въпроса за иконите съм ти обещал, че ще пиша по-нататък. Не че не съм толкова подготвен, колкото считам че не е дошъл още моментът. Засега изчаквам. Нека си попишем първо малко за историята на църквата. Както казах и преди, историята и догматите на църквата могат да се впрегнат да вървят заедно. Когато не може да има съгласие по догматите е добре да се обръщаме към историята. Засега с историята не сме стигнали до никъде, а искаме пак да се връщаме на догматите. Без да го обсъждаме, засега само ще кажа, че иконопочитанието е догмат, свързан с христологията и се съдържа в 3-ия член на Символа на вярата.
« Последна редакция: май 18, 2018, 00:35:34 am от Някой си »

Неактивен Петър

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 909
    • Профил
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #17 -: май 30, 2018, 21:20:26 pm »
Брат Петре, да не би случайно да си от Казанлък или просто в този сайт си намерил определение за Църква? Питам, защото съм родом от Казанлък, та да не би да се окажем градски :)

Въпросната църква я посещаваха дядо и баба ми, Бог да ги прости. Те и мен викаха, но аз тогава не бях вярващ. Да съм ходил 1-2 пъти само. Това беше преди около 20 години. Сега според мен всичко ще се е променило.

Не, не съм от Казанлък, но едно от онлайн богослуженията, които най-често гледам при възможност е на тази църква.

Неактивен Пламен

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 852
  • Пол: Мъж
    • Профил
    • Православие
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #18 -: юни 09, 2018, 12:08:46 pm »
Истините на православната вяра
Догматите на Православната църква

Иеромонах д-р Антим Шивачев

Продължение на догмата за Църквата:
    "[Вярвам] и в едната, света, съборна и апостолска Църква" - 9-ти член от Символ на вярата.

Съборност, вероучение и непогрешимост на Църквата
Още от учредяването на Църквата първите архипастири, придружавани от свещеници и дякони, са събирали събори, където са били обсъждани въпроси за защитата на вярата. От съвкупното свидетелство на епископите изтича постоянното и повсеместно свидетелство на Църквата за вероучението. На това пък постоянно и повсеместно свидетелство се отдава и непогрешимостта. Непогрешимият прочее орган на Светата Църква е целокупността на епископите, които единствени са представители и отглас на Вселенската Църква във всички времена. В този смисъл и Вселенските събори са непогрешими.

Църквата е видима и невидима:
 Членовете на Църквата, умрели или живи, стига само да не са изгубили достойнството си, като такива се намират в неразривно общение помежду си. Те всички се молят едни за други и си помагат взаимно.
- видимата или воинстващата Църква се състои от всички искрено вярващи, които са живи, защото те се намират още в борба против злото.
- невидимата или тържествуващата Църква се състои от онези, които са оставили този свят и са приети на небето, защото са се удостоили с венци на правдата.

Схизматик, разколник, еретик, отстъпник и отлъчен
Достойнството на един член на Църквата се губи, когато той бъде осъден на другия свят.Тук на земята той губи това право чрез схизмата или разкола, чрез някоя ерес, чрез отстъпничеството или отлъчването от Светата Църква.
- схизматик или разколник  се нарича онзи, който се отделя от законните пастири на Църквата и отказва да се подчинява и признава властта им;
- еретик е онзи, който по един или друг начин отхвърля някоя откровена истина, определена от Вселенската Църква;
- отстъпник е онзи, който явно се отрича от християнската вяра;
- отлъченият пък е виновникът, който е изключен от църковно общение на вярващите по решение на законната власт.

Църквата може да се намира в свободно или в угнетявано състояние
Във външното си съществуване и спрямо светските власти Църквата може да се намира или в свободно положение, или пък в покровителствувано, гонено и угнетявано състояние. Независимо от това тя може да живее според обстоятелствата във всички тия състояния. Когато Църквата е свободна, членовете й са длъжни като граждани да се покоряват на установените законни власти. Когато е покровителствувана, тя не трябва да жертвува на държавата нищо от вероучението си и от съществените си учреждения. Когато Църквата е също гонима и угнетявана, членовете й нямат право да въстават против законно установеното правителство.

Паството и йерархията на Църквата
- Христос е основал Своята Църква не върху хората, а върху Самия Себе Си и божественото Свое учение.
- Църквата се състои от паство и иерархия. И едните, и другите се намират в определени отношения помежду си и всички са подчинени на върховния съд на съборите.
- Църквата има за своя глава Самия Господ Иисуса Христа като основател, законодател и върховен неин пастир, Който невидимо я управлява чрез Светия Дух. Всички поместни църкви, които изповядват една вяра и имат общение в молитвите и таинствата, са части от една Вселенска Църква.
- Особеностите на видимото устройство на много поместни, самостойни църкви не им пречат да бъдат големи членове на общото тяло на вселенската Църква и да имат една глава - Христа, и един дух във вярата и благодатта. Това единство се изразява чрез общението в молитвите и тайнствата. Единичните поместни църкви зависят от своя поместен събор.
- Средоточната власт над Вселенската Църква представлява Вселенският събор, а не в една личност. Обстоятелството, че първенствуващите епископи се наричат глави на църквите, трябва да се разбира в смисъл, че те са наместници Христови, според думите на Свещеното Писание: "Внимавайте, прочее, върху себе си и върху цялото стадо, сред което Дух Светий ви е поставил епископи, да пасете църквата на Господа и Бога, която той си придоби със Своята кръв" (Деян. 20:28).
- Православната Църква, придържайки се в учението към древните отци, признава, че всички епископи са равни помежду си по своята важност, по своето еднакво достойнство и свещеническа степен. Всички апостолски наследници (епископи) са еднакво приемници на Светите апостоли. Поради това тя отхвърля учението на римската Църква за главенството на папата. Според Свещеното Писание всичките Апостоли са били това, което и апостол Петър, т. е. всички са имали еднаква чест и власт. Следователно учението на Рим за някаква извънредна власт в Църквата, дадена на св. Петър, е изцяло заблуждение и измислица на амбициозните и властолюбиви папи. Католиците извеждат своето учение за властта на папата от Свещеното Писание, като се спират най-вече на следния текст: "Ти си Петър и на тоя камък ще съградя църквата Си, и портите адови няма да й надделеят" (Мат. 16:18). Отците и учителите църковни отнасят тия думи не към Петра, както твърдят католическите богослови, а към неговото изповедание. За камък, върху който Христос е съзидал Църквата Си, или за нейна основа Светите отци признават оная вяра, или онова изповедание, което апостол Петър в името на всички е изказал по силата на своя бърз темперамент. Според това меродавно учение, следователно върху камъка на това изповедание е съзидана Светата Църква. Чрез тая вяра портите адови са безсилни против нея. Тази вяра притежава ключовете на небесното царство...

Мартин Лютер за Църквата и йерархията
Най-главната грешка на Лютер била неговата лъжлива мисъл, че уж и Православната Църква е причастна на римските злоупотреби и нововъведения. В тая груба грешка, която и досега се заимства от всички протестанти, Лютер изпаднал, като напълно забравил, че именно заради тия римски нововъведения и злоупотреби с хорските съвести Православната Църква е скъсала своя древен съюз с римския патриарх (вж: Luther had his chance - The story of the first contacts between Protestants and the Orthodox Church).

И като поел върху себе си ролята да преобразува Западната Църква, бащата на реформацията сам се намерил вън от всякаква връзка с Вселенската Църква. Той останал без Църква, с една само Библия, но и нея започнал да преправя по своему. Но като богослов Лютер разбирал силата на много изречения в Новия Завет, в които се приписва на Църквата голяма важност в отношението на истината и духовното право. Той разбирал и чувствувал добре, че с тия изречения се изобличава нагледно неправилността на приетото от него положение по отношение на Църквата, и тези изречения той вече не можел или пък не искал да измени.

И какво направил реформаторът, за да скрие делото си, за да съгласува някак своето учение със Свещеното Писание? Чисто и просто Лютер изключил от своя превод на Библията самата дума Църква.
На немски църква е Kirche. Тази дума, която Лютер избягва в Свещеното Писание, се е употребявала и досега се употребява и съответствува на гръцката ekklhsia във всичките й значения, в които тя се среща у всичките християнски писатели. Kirche може да означава място на обществено богослужение. С други думи, храм и събрание на верни: пастири и пасоми. Може обаче да се отнася и към частните църкви, и към Вселенската Църква. Но без да се гледа на това, че тая дума е напълно достатъчна и удовлетворителна, Лютер не я употребява нито един път в Свещеното Писание, където се говори за Църква. Когато се отнася за здание, той употребява думата Tempel. В повечето случаи обаче реформаторът заменя Kirche с думата Gemeinde, което значи община, събрание, съвет, енория.
А по какъв начин в Лютеровата Библия думата енория или община или събрание замества думата Църква! Някои протестантски богослови, за да оправдаят Лютер, казват, че думата Gemeinde означава изобщо събрание, а в частност може да означава събрание от верни и по словопроизводството си тя повече съответства на гръцката дума ekklhsia (Църква), както тя се употребява у древните езически гръцки писатели. Но ако следваме тази протестантска логика и при превода на думите, които изразяват християнски понятия, се ръководим от речниците, съставени от езически писатели, тогава можем да отидем много далече. В такъв случай думата cariz щяхме да преведем не като благодат, а прелест, грация; omologeo вместо изповядвам щяхме да преведем свързвам контракт и т. н. С една дума, тогава щяхме да повредим текста на цялото Свещено Писание. При това думата Gemeinde само по словопроизводството си може да означава събрание от верни. И наистина, нито в говоримия, нито в книжовния език такова значение на тази дума не се е утвърдило. Ако запитаме някой немец какво значи думата Gemeinde, веднага ще ви отговори: община, общинско управление, кметство. Така се употребява тя в нейното тясно значение и в Австрия, и в Германия.

По-голямо доказателство, че думата Gemeinde не съответствува на гръцката ekklhsia и не може да замени думата Kirche, служи това, че тя, без да се гледа на Лютеровото усилие, не го е заменила и досега. Никой от немските писатели никога не е говорил: Gemeindelehre, Gemeindekonzil, Gemeindegeschichte, roemische Gemeinde и т. н., обаче се е говорило и се говори: Kirchenlehre, Kirchenkonzil, Kirchengeschichte, roemische Kirche и пр. Сам Лютер в оглавлението на Псалмите, които са били предназначени за църква, употребява думата Kirche, а в текста на Свещеното Писание никъде не я употребява.

Защо е така? Затова, защото тая дума му бодяла очите, като изобличавала и неправилността на неговите мъдрувания. И ако не беше свързан този контракт, така да се каже, между него и немските князе, които го покровителствували, понеже ставали пълни господари на отнетите църковни имоти, нямаше да има сега и помен от някакво си протестантство. За свое оправдание Лютер намислил да отнесе Църквата към някаква си дума Gemeinde, която в широк смисъл може да означава само общество от миряни и в никой случай няма иерархическо значение.

С отхвърлянето на свещенството и външното съществуване на Църквата, произтичащата от свещенството служба е просто едно упълномощаване от вярващите, а възлагането на ръцете е само един обред, който не подава нито благодат, нито някаква власт; пасторът е просто един вярващ християнин, който е упълномощен да ръководи само събранията им, а не свещеник, облечен с духовна власт в Църквата.

Мартин Лютер за Преданието и догматите
Като отхвърлил думата Църква, която с наименованието си и със свойството си изобличава Лютеровото свободомислие, реформаторът не е могъл да не види, че не малък враг на неговото учение е и църковното Предание. И ето, той премахва от своя превод на Библията думата Предание. А местата от Свещеното Писание, в които се говори за необходимостта да се пазят преданията на Светите Апостоли, или устното Божие Слово, Лютер в превода си умишлено затъмнява. Така например свети апостол Павел във Второто си послание към Солуняните (2Сол. 2:15) дава положителна заповед за преданията: "Дръжте преданията (paradosis), които научихте било чрез наше слово, било чрез наше послание"; и по такъв начин устните предания приравнява, както се вижда от текста, с написаните в Свещеното Писание наставления. Лютер е превел: Haltet an den Satzungen (наставления). Тази дума е употребена от него и в превода на 2Сол. 3:6. Но наставления или постановления това ли значи, което значи думата предание?

А думите на апостол Павел, които заключават в себе си похвала към коринтските християни за точното запазване на Апостолските предания, са напълно затъмнени. Текстът на Апостола е този: "Похвалявам ви братя, че ме помните за всичко и държите преданията (paradosis) тъй, както съм ви ги предал" (1Кор. 11:2). В превода на Лютер обаче четем: "Хваля ви, любезни братя, че ме помните във всичко или във всичките неща и държите този начин (?), който аз ви предадох". В превода на нeмски: "Ich lobe euch, liebe Brüder, daß ihr an mich denkt in allen Stücken und haltet die Weise, wie ich sie euch gegeben habe" (1Кор. 11:2). Каква тъмнота и неопределеност! Никакъв положителен смисъл не може да се изведе от този превод, докато в думите на Апостола смисълът на това място е ясен и определен.

Протестантските богослови и досега проповядват за Свещеното Предание, че уж то не е нужно. За догматическото учение, казват, е достатъчно само Свещеното Писание. Останалото пък в религията - например християнският живот, устройството на Църквата, богослужението, според тях е безразлично. Що се отнася обаче до догматите, самите протестанти си противоречат, когато се обръщат към историята на догматите и по такъв начин те неволно признават важността на Преданието.

Апостолите заповядали на първите църковни епископи да предават на вярващите символа на вярата, който е и записан в техните свети писания - да го предадат не писмено, а устно. "Имай за образец здравите думи, които си чул от мене, с вяра и любов в Христа Иисуса", пише свети апостол Павел до Ефеския епископ Тимотей (2Тим. 1:13). По-нататък той добавя: "И тъй, чедо мое, усилвай се в благодатта, която ти е дадена от Христа Иисуса, и каквото си чул от мене при много свидетели, предай го на верни човеци, които ще са способни и други да научат" (2Тим. 2:1-2). Очевидно е, че според намерението на Апостолите Символът на вярата е трябвало да се спазва в Свещеното Предание.

Много от догматите на вярата се съдържат в Свещеното Писание само прикрито (implicite). Всичките тия догмати са отхвърлени от последователите на Лютер. А всъщност тия догмати, които са отхвърлени от тях с отхвърлянето на Свещеното Предание, където са разяснени, са от такъв характер, че с тяхното отхвърляне се подкопават и други височайши истини на християнството. Такъв е например догматът за почитането на Св. Господен кръст; такива са догматите за почитането на Св. Христови тайни, почитането на Св. мощи, Св. икони и др.

Самият въпрос имаме ли ние Свещеното Писание, се решава само въз основа на Свещеното Предание. В истинността на Четвероевангелието, Деянията апостолски и останалите новозаветни книги ние се уверяваме посредством Преданието.


Именно от това, че в протестантския свят е отхвърлено Свещеното Предание, започвайки още от времето на Лютер, и до ден днешен произтича безкрайният, неразрешим сам по себе си за човешкия разум въпрос, въпросът за истинността на Светите книги и за историческата достоверност на свръхестествените Божии работи, които са отразени в тях.

От всичко казано следва, че и за християнската догматика, ако само искаме тя да ни предава напълно църковните догми, е нужно непременно и Апостолското предание. Преданията, както се изразява и руският светител Ст. Яворски, са тъй потребни за вярата, че чрез едното Предание може да има вяра, докато Свещеното Писание без Преданието е недостатъчно за вярата.

Източник:
http://www.pravoslavieto.com/books/istinite/3_Tsarkvata.htm
« Последна редакция: юни 09, 2018, 12:22:42 pm от Някой си »

Неактивен timo2

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 628
  • Пол: Мъж
    • Профил
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #19 -: юни 09, 2018, 23:15:13 pm »
 Това е православното виждане за протестантството и звучи убедително само за православно вярващите.

Така тъй натечения клир оправдава съществуването си като имитира юдейското свещеничество което беше до Христос а след неговата смърт и възкресение всички вярващи са едно, царство от свещеници в които обитава Божия дух и нямат нужда от йерархично  общество от свещеници стоящи като посредници между вярващите и Бога, защото са осиновени от Отец чрез вяра в Христос, имащи пряк достъп до престола на благодатта. Молитвата "Отче наш" много ясно говори за това.

Никаде не се споменава за молитва към човеци, светии, апостоли, майката на Иисус или небесните същества(ангели, херувими серафими и др.)

Никаде не се споменава поклонение на изображения.

Бог забрани на вярващите да наричат когото и да е "Отец"(освен родните си бащи, разбира се), а клириците имаха нахалството да се самонарекът точно така.

Поради тези и други мерзости, Бог не обитава в техните храмове и тела.

Византийския вариант на християнството, ако беше правилния, Бог не би допуснал реформацията.

Портите на ада са успели да умъртвят, чрез идолопоклонство и други мерзости,  част от църквата, но Бог винаги има верен остатък който се състои от верни човеци,деца на Бога(Нямам предвид сектата с това наименование) повече от победители, те ще устоят до край и "портите адови" няма да им натделеят.

Може и да има някои заблудени които са преминали от протестантство към католицизъм (Улф Екман например) или православие но това е отклонение а не връщане към истинското християнство.

Съжалявам ако това обижда някого. Нямам за цел пререкания. Такива са моите убеждения. И аз не се чувствам обиден от предния пост. Такива са убежденията на брат Пламен.
- Правете на другите това, което искате да правят и на вас!

Неактивен timo2

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 628
  • Пол: Мъж
    • Профил
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #20 -: юни 10, 2018, 02:29:31 am »
Daniela Hristova
Администратор · 8 юни в 23:03
21 Така завърналите се от плена израилтяни, ядоха пасхата заедно с всички, КОИТО СЕ БЯХА ОТКЪСНАЛИ ОТ НЕЧИСТИТЕ ОБИЧАИ НА НАРОДИТЕ НА ЗЕМЯТА, за да търсят Господа Израилевия Бог.
Ездра 6 гл.

А СЕГА ВИЖТЕ САМО ЧАСТ ОТ ПРАЗНИЧНИТЕ ОБРЕДИ И ОБИЧАИ, ПРЕПЛЕТЕНИ С ПРАВОСЛАВНИТЕ ПРАЗНИЦИ, ПРАЗНУВАЩИ СЕ И ДО ДНЕС.

ХРИСТИЯНСКА ЦЪРКВА И ЕЗИЧЕСКИ ОБРЕДИ РАМО ДО РАМО..... ТОЛКОВА СА ПРЕПЛЕТЕНИ, ЧЕ СА СТАНАЛИ ЕДНО ЦЯЛО!!!
ЗАТОВА БЪЛГАРИЯ ВЪРВИ НАДОЛУ И ДОКАТО НЕ СЕ ОЧИСТИ ОТ ТЕЗИ ЕЗИЧЕСТВА, ТЯ ЩЕ БЪДЕ ПОД БОЖИЯ ГНЯВ!!!

А СЪМ ИЗБРОИЛА САМО НЯКОИ ОТ ТЕЗИ ЕЗИЧЕСТВА

Андреевден
Българската православна църква чества паметта на Св. апостол Андрей Първозвани.
Вярва се, че от този ден денят започва да расте колкото едно просено зърно, с което е свързана ОБРЕДНАТА практика в навечерието на този празник да се варят в ново гърне различни зърна – жито, грах, царевица, боб, леща и др., за да наедряват. От това вариво на сутринта всеки от домочадието хвърля по малко в комина, като пожелава „високи“ (добри) посеви, а останалото се изяжда. От него се дава и на домашните животни и кокошките. Вярва се още, че светецът прогонва зимата и дългите нощи. По българското Черноморие той е почитан наравно със Свети Никола като повелител на бурите, а в Югозападна България.
В Северна България на този ден празнуват в чест на мечките, като се вярва, че Свети Андрей е техен господар. Според народното предание светецът победил мечката, впрегнал я в рало и изорал земята. По тази причина от свареното вариво се хвърля в комина с думите: „На ти, мечко, варен кукуруз, да не ядеш суровия и да не ядеш човеците и стоката!“

Антоновден
християнски и български празник, на който се почита паметта на св. Антоний Велики. Чества се на 17 януари за предпазване от болести.

Архангеловден
Според християнската религия, седем са първенствуващите ангели, наречени Архангели, които стоят край Бога и всеки един от тях има своя мисия. Един е „известител на тайните човешки“, друг е „церител на недъзите“, а Архангел Михаил е „пазител на душите и борец против злото“.
Трапезата в чест на Архангел Михаил е празнична — коли се курбан и се пекат така наречените рангеловски хлябове, които са два вида: боговица и рангелово блюдо.В задължителните ястия на масата се включват и овнешко или шилешко, варено жито, фасул и червено вино. Архангеловден е християнски празник, който се чества всяка година на 8 ноември в чест на „съборното единство на ангелските чинове“.

▪ Баба Марта, Мартеници - 1 март
▪ Борене с яйца на Великден
▪ Бъдни вечер
▪ Бъдник
Тези “празници” нямат нужда от обяснение.
Великден е християнски празник , НО С ЕЗИЧЕСКИ СИМВОЛИ ВЛЕЗЛИ В ПРАВОСЛАВИЕТО
Боядисване на яйца и месене на козунак

Вълчи празници
На някои места в България за покровител на вълците се смята свети Мина, защото Вълчите празници започват от 11 ноември – денят на светеца. Някъде (където са празнувани 10 дни) завършват на 21 ноември (Въведение Богородично) и затова са известни като Вълча Богородица (Богородица вълчата) В Сливенско, Котленско и др., се вярва, че има три Богородици – Голямата, Малката и Вълчата. Тези три Богородици са сестри.

Гергьовден
денят, в който се чества Свети Георги Победоносец, Св. Георги освен покровител на земеделците, е и най-могъщият покровител на стадата,затова голяма част от обредните практики и обичаите, изпълнявани на този ден, имат за цел да осигурят здравето и плодовитостта на живата стока.

Герман
обичай за измолване на дъжд.

Горѐщници
в българския народен календар, празнуван в чест на огъня и главно за предпазване от огън. Източноправославната църква е почитала през тези дни паметта на мъчениците Св. св. Кирик и Юлита (28 юли); Св. Антиноген, Св. Юлия девица (29 юли) и Св. Марина (30 юли).

Димитровден
в памет на свети Димитър Солунски.
Като предвестник на зимата и студа светецът се свързва със света на мъртвите. Затова около празника е една от най-големите Задушници

Еньовден
празник, който се чества на 24 юни всяка година. На същата дата източноправославната християнска църква чества Рождение на св. Йоан Кръстител. Оттам идва и името на народния празник – Еньо или Яне са кратки форми на Йоан (Иван) –
и често обредите и традициите на двата празника се преплитат.

Ивановден
в чест на Свети Йоан Кръстител. Отбелязва се на 7 януари по православния църковен календар.
Кукерски ритуали- важен аспект от традициите Ивановденските обичаи и ритуали е появата в ранно утро на маскирани и предрешени мъже с маски. Целта им е да прогонят злите сили и да да донесат здраве и берекет за предстоящата година.

Трифон Зарезан (или Ден на лозаря)
български народен празник в чест на свети Трифон.Празнува се от лозарите, соколарите, градинарите и кръчмарите на 14 февруари, а не когато Българската православна църква тържествено чества Трифоновден

Трифоновден
Отбелязва се от Българската православна църква на 1 февруари Празникът е включен към цикъл от 3 последователни дни, наречени Трифунци — 1, 2, 3 февруари. Те се празнуват, както следва: на 1 февруари — Трифоновден; на 2 февруари — Сретение Господне, на 3 февруари — Свети Симеон.

Тодоровден
църковен празник, празнуван в съботният ден от първата седмица на Великия пост. На този ден, както и на 17 февруари, Църквата възпоменава паметта на Св. Теодор Тирон.
Тодоров ден се нарича още Конски Великден. Отбелязва се с тържествено почитане на коня, с бурните български кушии (надбягване с коне).

Кръстовден
един от Дванадесетте велики християнски празника. Празнува се на 14 септември.
Според църковното предание Света Елена – майката на император Константин Велики – е ревностна християнка. През 326 година тя се отправя към светите места в Палестина, за да потърси гроба Господен, който два века по-рано е затрупан от гонителите на християните. Усилията ѝ се увенчават с успех. Намерени са пещерата на гроба, както и трите кръста, зарити в земята. Кой от трите е Христовият кръст се разбира, когато чрез докосване с един от тях е възкресен наскоро починал човек.

Лазаруване
български обичай, по традиция се практикува на християнския празник Лазаровден, в събота преди Цветница. Основен обред на празника е лазаруването – обичай с любовно-женитбен характер.

Цветница
подвижен християнски, религиозен и народен празник, който се празнува както в православната, така и в католическата и протестантската църква една седмица преди Великден, в неделята след Лазаровден. Нарича се още Връбница, Цветна неделя, Куклинден или Палмова неделя.
На този ден в църквата се отслужва молитва и се благославят върбови клонки. Те се раздават на вярващите и всеки ги отнася до дома си за здраве. Окичват с върбови клонки портите и се сплита венче от осветената в църквата върба. Върбовите клонки символизират палмовите, с които е бил посрещнат в Йерусалим Исус Христос. Нищо лошо няма в този празник , но се покланят на клонките за посрещане на Христос и им се придава специфична сила за здраве.

Нестинарството
древен езически ритуал, при който извършващите го танцуват боси върху жарава въглени. Според традицията нестинарите играят вечерта в деня на Св. св. Константин и Елена. Подготовката на събитието започва още от ранни зори с „обличане“ на нестинарските икони.

Никулден
един от важните православни празници. Посветен е на Свети Николай Мирликийски, който се почита като избавител на пленниците и покровител на моряците, пътешествениците, търговците и банкерите.
В традицията на празничната маса се сервират рибни ястия, най-често – пълнен шаран с орехи , люспите му се пазят за да има този дом пари.

Петльовден
български народен празник, обичай с регионално разпространение. Приеман е като мъжки празник за стимулиране на плодовитостта на момчетата; на някои места е разглеждан и като мъжки аналог на обичая Бабинден.

Сирни заговезни (Прошка, Поклади, Сирница, Масленица).
Празникът се чества седем седмици преди Великден (винаги в неделя) и трае една седмица, в която се изпълняват различни обреди и обичаи. Това е времето на кукерите.
Прието е да се извършва и обичаят „хамкане“: на червен конец се завързва и се спуска от тавана парче бяла халва или варено яйце. Най-възрастният мъж завърта конеца в кръг и всеки член от семейството, главно децата, се опитва да хване халвата или яйцето с уста. Който успее, ще бъде жив и здрав през цялата година.

Сурваки, Сурва, Васильовден
български народен празник, отбелязващ началото на новата календарна година.
На този ден православната църква отбелязва паметта на св. Василий Велики, на този ден е и църковният празник Обрезание Господне.

Кръщение Господне (също Богоявление, Йордановден)
християнски празник, отбелязващ кръщението на Исус Христос в река Йордан. На Богоявление се практикува обичаят да се скача в река, за да се извади хвърления от свещеника кръст.
Според народното вярване през нощта срещу Йордановден „небето се отваря“. Който види това, всичко, което си пожелае се сбъдва. Затова някога хората не са спели през тази нощ. На този ден се извършва освещаване на водата. След водосвета свещеникът хвърля кръста във водата, а мъжете го изваждат. Този, който пръв стигне до кръста и го извади, ще бъде здрав и щастлив. Вярва се, че ако кръстът замръзне, годината ще бъде здрава и плодовита. Там, където е хвърлен кръстът, болните се изкъпват (напръскват), за да оздравеят.

ОСТАВЯМ НА ВАС РАЗМИСЛИТЕ........ ДОКОЛКО ЦЪРКВАТА И ЕЗИЧЕСТВАТА СА СЕ ВПЛЕЛИ ТАКА ЧЕ ВЕЧЕ НЕ СЕ ЗНАЕ ДАЛИ ВЪОБЩЕ ЩЕ СЕ ОТДЕЛЯТ........
- Правете на другите това, което искате да правят и на вас!

Неактивен Петър

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 909
    • Профил
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #21 -: юни 10, 2018, 09:21:24 am »
Брат Милко последното ти мнение, което предполагам че е от една християнска група във фейсбук, където много често се пишат свободни съчинения, както и настоящето. Поне 10 от упоменатите езически празници въобще нямат общо с Православната църква и не се празнуват от нея. Това че ги споменават на определеното им време е от светските масмедии.Българина е суеверен затова е така, не се разчита на Бог, а на измислени сили.
Иначе Православната църква почита всекидневно хора загинали за вярата си, православния календар има на ден по няколко светци и мъченици, знае се кога са им различните дни за пост.
Това че някои са решили да езичестват на определени православни празници е от незнание, а и българина си обича хапването и пийването.
« Последна редакция: юни 10, 2018, 09:31:26 am от Петър »

Неактивен Пламен

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 852
  • Пол: Мъж
    • Профил
    • Православие
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #22 -: юни 10, 2018, 12:49:31 pm »
Брат Петре, благодаря ти за добрите думи, казани точно, кратко и на място.

ОСТАВЯМ НА ВАС РАЗМИСЛИТЕ........ ДОКОЛКО ЦЪРКВАТА И ЕЗИЧЕСТВАТА СА СЕ ВПЛЕЛИ ТАКА ЧЕ ВЕЧЕ НЕ СЕ ЗНАЕ ДАЛИ ВЪОБЩЕ ЩЕ СЕ ОТДЕЛЯТ........

Брат Петър много правилно ти го е казал - НЕЗНАНИЕ! Вместо да ходиш да четеш несъстоятелните коментари на непросветени хора и да ги пренасяш тук, да беше прочел поне едно житие на някой светия за пример как вярата трябва да се принася на дело в живота на всеки един християнин. И да беше се заинтересувал за главните библейски събития, които Църквата възпоменава, за да добиеш представа за християнските празници. Да беше се запознал поне с 1/10 от православието преди да помислиш да пишеш срещу Църквата! Мъчно е за тебе да риташ против ръжен (Деян.9:5).

А Духът ясно говори, че в последните времена някои ще отстъпят от вярата, като се предават на мамливи духове и бесовски учения... О, Тимотее! пази онова, що ти е предадено, и се отвръщай от скверното празнодумство и от възраженията на лъжовната наука, с която, като се занимават, някои се отклониха от вярата (1Тим.4:1; 6:20-21).

Съжалявам ако това обижда някого. Нямам за цел пререкания. Такива са моите убеждения. И аз не се чувствам обиден от предния пост. Такива са убежденията на брат Пламен.

Милко, стремя се в този форум да покажа учението на Църквата, а не моето собствено. С твоите действия не възразяваш срещу моите убеждения, а срещу учението на Църквата и в крайна сметка срещу нейния глава Господ Иисус Христос. Мисли му ти, който откакто участваш във форума не си спрял да риташ срещу Църквата и нейното учение единствено с твоите собствени мнения.

ПП: Днес Православната църква отбелязва паметта на всички български светии. Честит празник на онези, които се чувстват съпричастни на тях като български християни!
« Последна редакция: юни 10, 2018, 14:00:33 pm от Някой си »

Неактивен timo2

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 628
  • Пол: Мъж
    • Профил
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #23 -: юни 10, 2018, 13:18:15 pm »
Римляни 6:23
Защото заплатата на греха е смърт; а Божият дар е вечен живот в Христа Исуса, нашия Господ.

Това важи не само за отделния човек но и за цели деноминации, Смъртта първо е духовна и не се забелязва външно и продължават да имат вид на благочестие но отречени от Божията сила, но последствията са фатални за душите и в последствие и за телата. За това и проявите на Божията сила в мъртвите църкви ги няма и се отричат или преписват на сатана или пък се твърди че са били за едо време и само за специални хора(светци) и по лесно е да ги издигаме в култ за поклонение отколкото да пожелаем тези дарби обещани за  всеки от повярвалите.

Марка 16
   
17 И тия знамения ще придружават повярвалите: в Мое име бесове ще изгонват; нови езици ще говорят;   
18 змии ще хващат; а ако изпият нещо смъртоносно, то никак няма да ги повреди; на болни ще възлагат ръце, и те ще оздравяват.
- Правете на другите това, което искате да правят и на вас!

Неактивен hristiqnin

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 947
  • Пол: Мъж
    • Профил
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #24 -: юни 10, 2018, 13:52:25 pm »
Брат Петре, благодаря ти за добрите думи, казани точно, кратко и на място.

ОСТАВЯМ НА ВАС РАЗМИСЛИТЕ........ ДОКОЛКО ЦЪРКВАТА И ЕЗИЧЕСТВАТА СА СЕ ВПЛЕЛИ ТАКА ЧЕ ВЕЧЕ НЕ СЕ ЗНАЕ ДАЛИ ВЪОБЩЕ ЩЕ СЕ ОТДЕЛЯТ........

Брат Петър много правилно ти го е казал - НЕЗНАНИЕ! Вместо да ходиш да четеш несъстоятелните коментари на непросветени хора и да ги пренасяш тук, да беше прочел поне едно житие на някой светия за пример как вярата трябва да се принася на дело в живота на всеки един християнин. И да беше се заинтересувал за главните библейски събития, които Църквата възпоменава, за да добиеш представа за християнските празници. Да беше се запознал поне с 1/10 от православието преди да помислиш да пишеш срещу Църквата! Мъчно е за тебе да риташ против ръжен (Деян.9:5).

А Духът ясно говори, че в последните времена някои ще отстъпят от вярата, като се предават на мамливи духове и бесовски учения... О, Тимотее! пази онова, що ти е предадено, и се отвръщай от скверното празнодумство и от възраженията на лъжовната наука, с която, като се занимават, някои се отклониха от вярата (1Тим.4:1; 6:20-21).

Милко, стремя се в този форум да покажа учението на Църквата, а не моето собствено. С твоите действия не възразяваш срещу мен, а срещу нея и в крайна сметка срещу нейния глава Господ Иисус Христос. Така че как мога да се чувствам обиден от теб? Напротив, аз съм напълно спокоен. Мисли му ти, който откакто участваш във форума не си спрял да риташ срещу Църквата и нейното учение единствено с твоите собствени мнения.

ПП: Днес Православната църква отбелязва паметта на всички български светии. Честит празник на онези, които се чувстват съпричастни на тях като български християни!
Здравей,Пламене.Нямам намерение да участвам в  разговора ви с Милко,само искам да ти обърна внимание на факта,че и трите библейски текста,които си цитирал са извадени от контекста им,в когото те имат съвършено различно значение.Смятам това за некоректно спрямо Бог и Писанието,и недобро за теб.
Бог да те благослови и води чрез Духа Си!Амин!

Неактивен Пламен

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 852
  • Пол: Мъж
    • Профил
    • Православие
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #25 -: юни 10, 2018, 13:55:18 pm »
За това и проявите на Божията сила в мъртвите църкви ги няма и се отричат или преписват на сатана или пък се твърди че са били за едо време и само за специални хора(светци) и по лесно е да ги издигаме в култ за поклонение отколкото да пожелаем тези дарби обещани за  всеки от повярвалите.

Можеш ли да ми кажеш как и кога променихме темата от "Догматът за Църквата" на "Проявите на Божията сила в Църквата"? Тук освен съсредоточаване на вниманието само върху четири думи, а именно че Църквата е една, свята, съборна и апостолска, друго съм нямал предвид. Ако искаш да говориш за проявите на Божията сила в Църквата съвсем необезпокоявано може да откриеш такава тема. Или това е единствения начин, по който може да преследваш целта си - да неглижираш истината след всеки мой пост? Нямам нищо против да се пише след мен, напротив, темите са за това, за да се обсъждат. Даже на едно място писах:

Целта ми не е да изчерпя темата, а да дам само основата за по-нататъшно разглеждане на проблема.

Така че ако имаш възражения срещу догмата за Църквата точно тук е мястото да ги поставиш; не в друга тема, а тук пък да пишеш по въпроси за трети теми!!! Още повече ще се радвам, ако има какво да допълниш.

Неактивен hristiqnin

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 947
  • Пол: Мъж
    • Профил
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #26 -: юни 10, 2018, 14:05:53 pm »
Римляни 6:23
Защото заплатата на греха е смърт; а Божият дар е вечен живот в Христа Исуса, нашия Господ.

Това важи не само за отделния човек но и за цели деноминации, Смъртта първо е духовна и не се забелязва външно и продължават да имат вид на благочестие но отречени от Божията сила, но последствията са фатални за душите и в последствие и за телата. За това и проявите на Божията сила в мъртвите църкви ги няма и се отричат или преписват на сатана или пък се твърди че са били за едо време и само за специални хора(светци) и по лесно е да ги издигаме в култ за поклонение отколкото да пожелаем тези дарби обещани за  всеки от повярвалите.

Марка 16
   
17 И тия знамения ще придружават повярвалите: в Мое име бесове ще изгонват; нови езици ще говорят;   
18 змии ще хващат; а ако изпият нещо смъртоносно, то никак няма да ги повреди; на болни ще възлагат ръце, и те ще оздравяват.
Здравей,брате.В използвания от теб текст от "2Тим.3:5." апостол Павел говори за хора отречени от силата не на Бога,а на благочестието. Божията сила само в дарбите на Святия Дух във вярващите ли се изразява,според теб?
Тези знамения, за които говори Господ в текста от "Марк" ,задължително ли се намират в пълнота във всички вярващи?
Бог да те благослови и води чрез Духа Си!Амин!
« Последна редакция: юни 10, 2018, 14:08:18 pm от hristiqnin »

Неактивен Пламен

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 852
  • Пол: Мъж
    • Профил
    • Православие
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #27 -: юни 10, 2018, 14:06:09 pm »
Здравей,Пламене.Нямам намерение да участвам в  разговора ви с Милко,само искам да ти обърна внимание на факта,че и трите библейски текста,които си цитирал са извадени от контекста им,в когото те имат съвършено различно значение.Смятам това за некоректно спрямо Бог и Писанието,и недобро за теб.

Включваш се в разговора и заявяваш че съм некоректен, а нямаш намерение да участваш по-нататък!
Какво е това?

Неактивен hristiqnin

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 947
  • Пол: Мъж
    • Профил
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #28 -: юни 10, 2018, 14:17:18 pm »
Здравей,Пламене.Нямам намерение да участвам в  разговора ви с Милко,само искам да ти обърна внимание на факта,че и трите библейски текста,които си цитирал са извадени от контекста им,в когото те имат съвършено различно значение.Смятам това за некоректно спрямо Бог и Писанието,и недобро за теб.

Включваш се в разговора и заявяваш че съм некоректен, а нямаш намерение да участваш по-нататък!
Какво е това?
Нарича се изобличение,Пламене или,ако не приемаш такова от "инославен",наречи го забележка,съвет,мнение или както другояче предпочиташ. Забележката ми не беше по предмета на вашия диалог,а "техническа".Нямам никакво желание и намерение да участвам по същество,защото знам какъв ще е резултатът от него.Както вече ти бях писал,този филм съм го гледал и този мач съм го играл,и то многократно.
Бог да те благослови и води чрез Духа Си!Амин!

Неактивен Пламен

  • Група християни
  • *******
  • Публикации: 852
  • Пол: Мъж
    • Профил
    • Православие
Re: Догматът за Църквата
« Отговор #29 -: юни 10, 2018, 14:47:18 pm »
Изобличение е когато не само кажеш на някой че греши, но и когато му покажеш как точно греши. Затова попитах какво е това твоето, защото то не е изобличение. И по нищо не се отличава от онова на нашия мил "брат" Милко, за което той до сега нито веднъж не се е аргументирал адекватно, освен с неправилно разбирани цитати от Библията.